09124653951
livePhone



بهترین فصل سال برای ساختمان سازی

زمانی که تصمیم به ساخت یک ساختمان میگیرید، باید در نظر داشته باشید که چه زمان میخواهید شروع به کار کنید. هنگامی که چارچوب زمانی خود را انتخاب می‌کنید، به راحتی می‌توانید اتفاقات پس از آن را نیز معین کنید. مانند: برنامه ریزی، رزرو پیمانکار و مواردی دیگر. زمانی که صحبت از بهترین زمان برای شروع کار ساخت و ساز می‌شود، افراد زیادی فصل تابستان را مد نظر قرار می‌دهند.

این مسئله از نظر علمی ثابت نشده است و تنها جزو تجربیات سازندگان است. باید بدانید که انتخاب تابستان به عنوان بهترین فصل برای ساخت و ساز تا حد زیادی درست است؛ اما فصل زمستان از نظر صرفه‌جویی در هزینه ها، بهترین گزینه است زیرا مصالح در این فصل کمی ارزان‌تر از فصول دیگر است.

ساختمان سازی در هوای سرد

ساخت و ساز در هر فصل چگونه است؟

برای اینکه بهتر درک کنید که چه زمانی برای آغاز ساخت و ساز مناسب ایت، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب و محدودیت‌هایی که در هر فصل برای ساختمان‌سازی دارید بیشتر آشنا شوید.

ساخت و ساز در فصل بهار

فصل بهار آب و هوای گرمی به همراه دارد. این فصل به چند دلیل برای شروع ساخت و ساز مناسب است.

نور بیشتر در روز

در فصل زمستان روزها کوتاه است ولی در فصل بهار اینگونه نیست و برای ساخت و ساز می‌توان زمان بیشتری از نور خورشید استفاده کرد و ساخت و ساز را طبق برنامه جلو برد.

هوا نه سرد است نه گرم

در فصل زمستان امکان تغییر دما یا شرایط آب و هوا وجود دارد و ممکن است این تغییر برای سازندگان مناسب نباشد. اگر تغییر شرایط با حد دشوار خود برسد، تاخیر جدی در برنامه ساخت و ساز شما به وجود می آورد. این درحالی است که در فصل بهار، هوا متعادل می‌شود.

ساخت و ساز در تابستان

اکثر پروژه های ساخت و ساز در فصل تابستان استارت می‌خورد. در صورت وجود یک جدول زمانی طولانی، تابستان برای شما ایده آل است و پیمانکاران ساختمان شما مدت زمان بالایی را برای پایان دادن به ساخت و سازهای مسکونی قبل از یخ زدن زمین و یا سرد شدن هوا، در اختیار دارند. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که در تابستان هزینه‌های مواد مصرفی ساختمان بسیار بالا است، زیرا درخواست و تقاضا برای آن مصالح بیشتر است.

ساختمان سازی در هوای گرم

ساخت و ساز در پاییز

بسیاری از پیمانکاران پیشنهادی مبنی بر شروع ساخت و ساز در فصل پاییز را دارند. زیرا در این فصل خاک هنوز یخ نزده است در نتیجه ریختن پایه‌های بتنی کار آسانی است. لازم است بدانید شروع ساخت و سازهای مسکونی در فصل پاییز، به معنی این است که با برنامه‌ریزی درست، پیمانکاران بتوانند دیوار‌های بیرونی و همچنین سقف ساختمان را درهمان فصل پاییز تمام کنند که در فصل زمستان به کارهای داخلی ساختمان رسیدگی شود.

ساخت و ساز در زمستان

در صورتی که شما در حال بازسازی ساختمان هستید که تنها فضای داخل خانه را در بر میگیرد، شروع ساخت و سازهای زمستانی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. از آنجا که مردم در زمستان مشغول بتن‌ریزی و یا حتی کارهایی که در فضای باز انجام می‌شود نمی‌شوند، هزینه مصالح ساختمانی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به همین علت در صورت انجام ساخت و سازها در فصل زمستان، از نظر مالی سود خواهید کرد.

ساختمان سازی در زمستان

مسئله مهم دیگر درباره ساخت و ساز در زمستان این است که مشغله زیاد پیمانکاران در فصل‌های تابستان و بهار است و همین مسئله باعث شده که سرشان شلوغ باشد. از این جهت عاقلانه است که در فصل تابستان فکر ساخت و ساز را از ذهن خود انداخت. زیرا در این فصل به علت بالا بودن کار پیمانکاران، آنها خسته شده و امکان کم شدن کیفیت کارشان بسیار وجود دارد.

علاوه بر این مسئله، در بالا نیز اشاره کردیم که قیمت مصالح نیز در این فصل افزایش می یابد و در کنار آن نیز قیمت و دستمزد پیمانکاران و کارگران هم افزایش پیدا می‌کند و این مسئله از نظر اقتصادی به صرفه نیست. پس فصل زمستان از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

کدام یک برای ساخت و ساز مناسب است، تابستان یا زمستان!

بالاتر اشاره کردیم که بعضی افراد بر این باور هستند که فصل زمستان تنها گزینه مناسبی برای انجام کارهای داخل ساختمان است اما بعضی از مهندسان ساختمان‌سازی بر این باوراند که هیچ مانعی برای ساخت و ساز در فصل زمستان وجود ندارد و این تلقین‌های اشتباه است که مراحل ساخت و ساز را عقب می اندازد.

اگر پیمانکاران از استانداردهای تعیین شده مراحل ساختن را پیش ببرند. درست است که کار کارگران در فصل زمستان بیشتر شده و شرایط آب و هوایی باعث افت کیفیت کار نیز می‌شود اما مهندسان و سازندگانی که در مناطق سردسیر مشغول به کار هستند و همه‌ی فصل های سال برای آنها حکم زمستان را دارد، با اخذ تصمیمات درست و انجام روش‌های به روز و پیشرفته دست به ساخت و سازهایی بر طبق اصول می‌زنند و سرما هیچ اثری بر عملکرد آنها ندارد.

هنگام شروع ساخت و ساز در فصل زمستان، باید در ساعات گرم روز اقدام به کار کرد. یعنی حدود ساعت 10 تا 4 بعد از ظهر که دما برای کار کردن کمی مناسب تر شده است.

خرید مصالح ارزان سقف در فروشگاه تیرچه پایدار

شرکت تیرچه پایدار تولید کننده انواع تیرچه صنعتی و تیرچه بتنی، آماده همکاری در پروژه های ساختمان سازی شما است. کافی است با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان جهت خرید بهترین تیرچه با بهترین قیمت بهره مند شوید. برای مشاهده قیمت تیرچه به ماشین حساب آنلاین سایت مراجعه کنید.

برسی و نتیجه کلی

بعضی از افراد اعتقاد دارند فصل تابستان برای ساختمان سازی بهترین انتخاب است اما دلیلی برای اثبات این حرف وجود ندارد. فصل تابستان از نظر مدت زمان و طولانی بودن روزها و خشک شدن مصالح با سرعت بالا به دلیل گرما انتخاب خوبی است اما این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه‌های ساخت و ساز، فصل زمستان گزینه مناسبی است زیرا قسمت مواد و وسایل ساختمانی در این فصل ارزان تر است.

باید بدانید که شما نیاز به 10 ماه زمان برای ساخت یک ساختمان دارید و فصل تابستان فقط 3 ماه است در نتیجه قسمتی از پروژه ساختمان سازی در فصل‌های سرد سال صورت می‌گیرد. بهترین کار این است که تا قبل از سرد شدن هوا، دیوارهای ساختمان و سقف آن را به اتمام رساند و ما بقی مراحل ساخت، اعم از لوله کشی، برق کشی، کاشی کاری و تمام کارهای مربوط به داخل ساختمان را در فصل زمستان انجام و به اتمام رساند.








   1K

مطالب بیش تر

خرید تیرچه بلوک در لواسانات
خرید و قیمت تیرچه بلوک در پردیس، لواسان…

خرید تیرچه درپردیس، لواسانات، فشم، دیزین در دنیای ساختمان، یکی از مصالح بینق…

سقف تیرچه بلوک
در کدام سقف ها از تیرچه استفاده می‌ شود؟

تیرچه عضو پنهان ساختمان در بسیاری از مواقع افراد اطلاعات کافی نسبت به انواع …

سقف تیرچه کرومیت
ویژگی های سقف تیرچه کرومیت

ویژگی های سقف تیرچه کرومیت همانطور که در مقالات قبلی دربارهی انواع سقفها صحب…