09124653951
livePhone



تیرچه صنعتی چیست؟


تیرچه صنعتی قطعه ای پیش ساخته است که در سقف ساختمان استفاده می‌شود که وظیفه‌ی تحمل بارهای زنده و مرده سقف را دارد. تیرچه صنعتی هم از فولاد و بتن تشکیل شده است با این تفاوت که از جوش نقطه ای و توسط دستگاه تولید میشود.

 

تیرچه صنعتی ساخته شده توسط کارخانه تیرچه پایدار


تیرچه صنعتی در سقف ساختمان به منظور ایجاد استحکام به کار می‌رود و در نهایت به صورت T شکل می‌شود.

مزایای تیرچه صنعتی


از مزیت‌های استفاده از تیرچه صنعتی می‌توان به حمل و نقل آسان و کم وزن بودن آن اشاره کرد. همچنین استفاده از تیرچه صنعتی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و از لحاظ کنترل کیفیت نیز دارای فرایندهایی در هر مرحله از ساخت می‌باشد که باعث کیفیت بیشتر آن نسبت به نوع سنتی میشود. همین دلایل موجب شده است که تیرچه صنعتی بین سازندگان از محبوبیت زیادی برخوردار شود

 

استعلام قیمت تیرچه صنعتی

.
همانطور که ذکر کردیم تیرچه ها در سقف ساختمان قرار می‌گیرند و یکی از مهم‌ترین اجزای آن به شمار می‌روند و به دو روش صنعتی و سنتی یا دستی تولید می‌شوند. در ادامه به برخی از تفاوت‌های این دو تیرچه می‌پردازیم.

تیرچه صنعتی بهتر است یا تیرچه سنتی

تفاوت تیرچه صنعتی با تیرچه سنتی (دستی)

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تیرچه صنعتی و سنتی نوع اتصالی است که در ساخت تیرچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصال تیرچه صنعتی از طریق روش جوش نقطه‌ای است که موجب کاهش شکستگی و خوردگی در این تیرچه می‌شود؛ ولی در تیرچه سنتی روش جوش قوس الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل کربن موجود در آرماتورها تیرچه شکننده می‌شود.

از طرفی تیرچه سنتی یا دستی به واسطه‌ی انسان ساخته می‌شود، ولی تیرچه صنعتی کاملا فرایند مکانیزه دارد و به صورت اتوماتیک تولید می‌شود. همین امر موجب کاهش خطا تا میزان حداقلی در ساخت و تولید تیرچه صنعتی می‌گردد.

استفاده از تیرچه صنعتی به دلیل سبک بودن آن باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود، چرا که مصرف بتن تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و در نهایت موجب کاهش هزینه‌های اجرای ساختمان می‌شود.

از دیگر مزیت‌های تیرچه صنعتی سرعت تولید آن است؛ زیرا به روش مکانیزه و توسط دستگاه تولید می‌شود، که البته سرعت تولید به نوع دستگاه نیز بستگی دارد، ولی دیگر از روش دستی در تولید استفاده نمی‌شود.

تیرچه صنعتی بهتر است یا دستی؟

خب حالا که تیرچه صنعتی را معرفی کردیم و مزایا و البته تفاوت آن را با تیرچه دستی بیان کردیم، بیایید جواب این سوال را بدهیم که تیرچه صنعتی بهتر است یا دستی؟

دقت ساخت در میلگردهای برشی نیز در تولید تیرچه‌های صنعتی تبدیل به یک مزیت شده است؛ زیرا  تیرچه‌های سنتی به صورت دستی تولید می‌شوند و در اکثر مواقع نامتقارن هستند و موجب پیچش تیرچه خواهند شد. ولی در تیرچه صنعتی به دلیل دخیل نبودن نیروی انسانی در تولید و استفاده از دستگاه، میزان خطا به حداقل می‌رسد و ایجاد تقارن در تیرچه باعث تعادل می‌شود و در پی آن به دلیل هم‌راستایی نیروهای داخلی، کمانش ایجاد نمی‌شود.

زیگزاگ‌ها در تیرچه سنتی اگر دچار نامتقارنی شوند، با جدا شدن عضو قطری برشی از میلگرد بالایی اتصال با بال فوقانی قطع می‌شود و تیرچه دیگر توانایی باربری و تحمل بار را از دست می‌دهد. ولی در تیرچه صنعتی اگر این اتفاق بیفتد اتصال با بال فوقانی حفظ می‌شود و تیرچه می‌تواند بارها را همچنان تحمل کند.

از دیگر تفاوت‌های تیرچه صنعتی و سنتی ایجاد پیوستگی می‌باشد. در تیرچه‌های سنتی اگر بخواهند به طول تیرچه اضافه کنند باید باقیمانده زیگزاگ‌ها را با جوش سر به سر به یکدیگر متصل کنند و همین امر موجب عدم پیوستگی در طول تیرچه می‌شود. ولی در تیرچه صنعتی با استفاده از میلگرد کلاف عرضی می‌توان پیوستگی را در هر طول و اندازه‌ای حفظ کرد. علاوه بر این در تیرچه صنعتی شاهد کاهش میلگرد مصرفی هستیم.

 

خرید تیرچه صنعتی


به این موضوع اشاره کرده بودیم که در فرایندهای تولید تیرچه صنعتی کنترل کیفیت مد نظر است. در کارگاه‌های ساخت سازه حضور یک فرد جهت کنترل کیفیت در واقع الزامی می‌باشد و کنترل‌های روزانه بر مواد اولیه، تولید تیرچه، محصول نهایی و نمونه برداری انجام می‌دهد؛ ولی در ساخت تیرچه سنتی یا دستی فرد مسئولی حضور ندارد.

یکی از دلایل مقرون به صرفه بودن تیرچه صنعتی کم شدن هزینه دستمزد نیروی انسانی است. علاوه بر کاهش هزینه‌های دستمزد در تیرچه‌های صنعتی، به دلیل کاهش قطر میلگرد و استفاده از میلگرد کلاف، هزینه‌های اتلاف میلگرد کم می‌شود که در نهایت منجر به کاهش قیمت تیرچه می‌گردد. در نتیجه‌ی کاهش استفاده از میلگرد، وزن سازه نیز کم‌تر خواهد شد و در قیمت حمل و نقل و اجرا نیز تاثیر به سزایی می‌گذارد.

استفاده از تیرچه صنعتی به همین دلیل کاهش وزنی که دارد سرعت اجرا را بالا می‌برد و حتی در مرحله‌ی تولید و رسیدن به دست سازندگان نیز از سرعت بالایی برخوردار است، چرا که می‌تواند به صورت انبوه تولید شود. این امر صادرات را نیز آسان‌تر می‌کند.

تمام مطالبی که ذکر کردیم موجب افزایش روزافزون محبوبیت تیرچه صنعتی نسبت به تیرچه سنتی یا دستی در بین سازندگان و کارفرمایان شده است. چه از لحاظ ساخت و ساز و چه از لحاظ قیمت اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها و حتی در کیفیت نیز استفاده از تیرچه صنعتی مزیت‌های بیشتری دارد.

خرید تیرچه صنعتی استاندارد از تیرچه پایدار

شما در تیرچه پایدار می‌توانید با اطمینان از استاندارد بودن تیرچه صنعتی و با آسودگی خاطر نسبت به کیفیت بالای محصول و متناسب بودن و مقرون به صرفه بودن آن اقدام به خرید تیرچه صنعتی فرمایید. ما با استفاده از بهترین و جدیدترین دستگاه ها ساخت تیرچه صنعتی را انجام میدهیم و تمامی محصولات تولید شده در آزمایشگاه های مخصوص مورد بررسی و کنترل کیفیت قرار میگیرند، تا بهترین محصول به دست شما عزیزان برسد. برای اطلاع از قیمت به روز تیرچه صنعتی با ما تماس بگیرید.








   9.82K

مطالب بیش تر

انواع سقف
انواع سقف ساختمانی

انواع سقف ساختمانی سقف قسمتی مهم از یک سازه یا ساختمان است، در آپارتمان…

سقف تیرچه کرومیت
ویژگی های سقف تیرچه کرومیت

ویژگی های سقف تیرچه کرومیت همانطور که در مقالات قبلی دربارهی انواع سقفها صحب…

تفاوت تیرچه سنتی و صنعتی
تفاوت تیرچه صنعتی و تیرچه سنتی

تیرچه صنعتی چیست؟ تیرچه صنعتی قطعه ای پیش ساخته است که در سقف ساختمان استف…