09124653951
livePhone



خرپای تیرچه بتنی و تیرچه صنعتی

 

خرپای تیرچه مفید ترین و پرکاربرد ترین فرم ساختمانی است که از اتصال چند میله مستقیم که صورت مفصلی به هم متصل شده و شبکه های مثلثی شکلی به وجود می آورد تشکیل شده است. خرپای تیرچه به منظور تحمل فشار، نیروهای کششی و وزن مرده سقف ساختمان به کار می رود به همین دلیل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین باید از تولیدی های معتبر و با تجربه تهیه شود شما می توانید برای خرید خرپایه تیرچه با کیفیت و استاندارد با شماره 

۰۲۱۲۲۸۷۰۹۷۶ شرکت تیرچه پایدار مراجعه کنید.

خرپای تیرچه

 

معرفی کاربرد و مزایای خرپای تیرچه


همانطور که گفتیم خرپای تیرچه یکی از سازه های مهم و پرکاربرد ساختمانی است که در انواع سقف‌ها، پل‌ها، سازه‌های هوا و فضا و حتی در برخی از ماشین ها مانند جرثقیل به کار می رود. ساختمان هایی که در آن خرپای تیرچه به کار می رود در مقابل فشار و وزن بالای سقف مقاومت خوبی از خود نشان می دهند از طرفی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. در ادامه برخی از مزایای دیگر خرپای تیرچه را معرفی می کنیم:

 

  • سبک بودن سقف
  • مقاومت بالای سقف و جلوگیری از لرزش سقف
  • عایق سازی حرارتی و صدا در بین طبقات
  • اجرای سریع و دقیق
  • کاهش ۵۰ ٪ مصرف آهن در سقف های تیرچه بلوک نسبت به اجرای سقف های دیگر

خرپای تیرچه

 

 

انواع خرپای تیرچه را بشناسید!


خرپای تیرچه به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می‌ شوند. خرپای صنعتی یا ماشینی توسط دستگاهای صنعتی و اتوماتیک ساخته می شود در صورتی که خرپای سنتی توسط نیروی انسانی و با جوش CO2 ساخته می شود. از آنجایی که خرپای سنتی توسط نیروی انسانی ساخته می شود احتمال خطای انسانی در تولید آن وجود دارد و ممکن است خرپا تقارن خود را برای تحمل فشار و نیروهای کششی از دست بدهد؛ اما خرپای صنعتی به دلیل این که توسط دستگاه های اتوماتیک و جوش نقطه ای تولید می شود از مقاومت بیشتری برخوردار است چرا که منجربه صرفه جویی در مصرف میلگرد می شود.


اجزای تشکیل دهنده خرپای تیرچه


به طور کلی خرپای تیرچه از اجزای زیر تشکیل شده است که هر یک را به صورت مختصر معرفی می کنیم:


میلگرد بالا


آرماتور بالایی که به عنوان میلگرد مونتاژ نیز شناخته می شود عضو بالای خرپا است توجه داشته باشید که قطر این میلگرد نباید از 6 میلی متر کمتر و از 12 میلی متر بیشتر باشد. پیشنهاد می کنیم برای ساخت خرپا از میلگردی با قطر 10 یا 13 میلی متر آجدار استفاده شود.


میلگرد زیگزاگ یا عرضی


عضو مورب خرپا همان آرماتور عرضی است این آرماتور نیروهای برشی سقف را تحمل می کند. قطر آرماتورهای عرضی بین 5 میلی متر تا 10 میلی متر است و حداکثر فاصله آرماتورهای عرضی از یکدیگر 20 سانتی متر است.
دقت داشته باشد که حداقل سطح مقطع میلگردهای عرضی نباید کمتر از bwt 0015/. باشد زاویه آرماتورهای عرضی با آهن پایین بین 30 تا 45 درجه است.


آهن پایین یا میلگردهای کششی


آرماتورهای تحتانی یا همان آهن پایین گشتاورهای مثبت وسط دهانه را تحمل می کنند.
تعداد آرماتورهای تحتانی که در خرپای تیرچه به کار می رود و سر تا سر خرپای تیرچه را طی می کند دو عدد است. در نظر داشته باشید که قطر میلگرد پایین یا همان آرماتور های کششی نباید از 8 میلی متر کمتر و از 16 میلی متر بیشتر باشد. میلگردهای کششی از همدیگر باید 5mm بیشتر از بزرگترین دانه بتن مصرفی فاصله داشته باشند.
توصیه می کنیم از میلگرد های آجدار استفاده کنید تا چسبندگی بیشتری بین فولاد و بتن ایجاد شود.


معرفی انواع تیرچه


یکی از سازه های اصلی که در ساخت سقف ساختمان ها به کار می رود تیرچه است. تیرچه وظیفه دارد فشار ها و بارهای زنده و مرده سقف را تحمل و به تیر های اصلی ساختمان انتقال دهد. در این بخش تصمیم داریم انواع تیرچه را معرفی کنیم:

 

 

خرپای صنعتی

 

سخن آخر


برای ساخت ساختمان مقاوم و مستحکم لازم است از تیرچه استاندارد که بر اساس ضوابط و استانداردهای مشخص ساخته می‌شوند استفاده کنید برای این منظور لازم است به شرکت ها و تولیدی های معتبر مراجعه کنید. تولیدی تیرچه پایدار یکی از تولید کنندگان انواع تیرچه بتنی و فلزی با 6 سال سابقه است که تیرچه های استاندارد و با کیفیتی به مشتریان عزیز ارائه می دهد. شما می توانید برای سفارش و خرید انواع تیرچه به آدرس تهران پاسداران خیابان ناطق نوری کوچه رامین پلاک 2 مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۰۹۷۶  تماس بگیرید.
در این مطلب سعی کردیم خرپای تیرچه و انواع تیرچه را معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد. 

 

 

برای اطلاع از قیمت انواع تیرچه همین حالا به صفحه قیمت تیرچه مراجعه فرمایید.

 

 








   5.52K

مطالب بیش تر

تیرچه صنعتی چیست؟
تیرچه صنعتی چیست؟

ویژگی های تیرچه صنعتی پیشرفت تکنولوژی تاثیر زیادی در تمام صنایع موجود دار…

تفاوت تیرچه کر.میت و تیرچه نیازیت
تفاوت تیرچه نیازیت و تیرچه کرومیت

تفاوت تیرچه نیازیت و تیرچه کرومیت امروزه برای ساخت سازههای متفاوت از سقفهای…

سقف دال بتنی چیست
معرفی کامل سقف دال بتنی

سقف دال بتنی و انواع آن سقف از مهمترین عضو سازنده یک ساختمان است و دارای انو…