09124653951
livePhone



تیرچه نقطه جوش

اغلب از تیرچه در سقف سازه‌ها استفاده می‌شود. کاربرد اصلی تیرچه تحمل بارها و فشار سقف است. مواد اولیه‌ای که در ساخت این قطعات استفاده می‌شود فولاد و بتن است. تیرچه‌ها باید بر اساس استانداردهای ساختمان‌سازی نصب شوند؛ تیرچه‌ها انواع مختلفی ازجمله تیرچه بتنی، تیرچه فلزی، تیرچه تنیده و تیرچه نقطه جوش دارند که در این مطلب به بررسی تیرچه نقطه جوش می‌پردازیم؛ بنابراین اگر برای شما سوال است که تیرچه نقطه جوش (تیرچه صنعتی) چیست و چه کاربردی دارد؟ برای گرفتن پاسخ سؤالتان در ادامه همراه ما باشید.

 

تیرچه نقطه جوش تهران

 

 تیرچه نقطه جوش چیست؟

تیرچه‌هایی که خرپایی آن‌ها به روش جوش مقاومتی یا همان جوش نقطه‌ای تولید می‌شود با نام تیرچه نقطه جوش شناخته می‌شوند. این قطعات ظاهری مثلثی شکل یا چهار وجهی دارند. جنس تیرچه نقطه جوش از فولاد و بتن است. این قطعات به منظور افزایش استحکام و مقاومت سازه به عنوان نوعی ستون در چوب بست سقف به کار می‌روند.

تیرچه‌های نقطه جوش در سقف‌های تیرچه و بلوک که رایج‌ترین سقف‌های مورداستفاده هستند به کار می‌روند. نقش تیرچه نقطه جوش به گونه‌ای است که بلوک‌ها به صورت قالب بتنی بر روی تیرچه‌ها قرار می‌گیرند و سازه‌ای  Tشکل ایجاد می‌کنند.

 

 

تیرچه به دو روش سنتی و صنعتی تولید می‌شوند اما امروزه روش سنتی منسوخ شده است و بیشتر از تیرچه صنعتی استفاده می‌شود چراکه  در تیرچه جوش نقطه ایراداتی که در ساخت تیرچه به صورتی دستی و سنتی بود گرفته شده است. به عنوان مثال در ساخت تیرچه به صورت دستی میلگردهای خرپا به صورت دستی زیگزاگی می‌شدند به همین دلیل معمولاً نامتقارن و کج می‌شدند اما این مشکل در ساخت تیرچه صنعتی با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و مدرن برطرف شد.

 

تیرچه جوش نقطه ای

 

تیرچه صنعتی چه مزایایی دارد؟

  1. کاهش وزن سازه
  2. صرفه‌جویی در مصرف میلگرد به علت محاسبات دقیق
  3. کاهش هزینه نهایی تولید تیرچه به علت مصرف بهینه متریال
  4.  استفاده از ماشین‌آلات اتوماتیک و مکانیزه در تولید تیرچه نقطه جوش
  5. سهولت در ذخیره‌سازی تیرچه‌ها در تناژ بالا
  6. امکان صادرات تیرچه‌ها
  7. تولید میلگرد فوقانی و تحتانی تیرچه به صورت یکپارچه
  8. ساخت سقفی سبک و بدون لرزش
  9. صرفه‌جویی در زمان تولید تیرچه به علت استفاده از ماشین‌آلات تمام اتوماتیک
  10. افزایش کیفیت محصول نهایی در مقایسه با تیرچه‌های دستی
  11. قابلیت تولید انبوه تیرچه صنعتی
  12. حذف نقص‌ها از طریق نصب میلگردهای تقویتی مجهز به جوش نقطه‌ای
  13. کنترل کیفیت محصول خروجی در هر مرحله
  14. در تیرچه صنعتی به علت استفاده از روش جوش مقاومتی تیرچه می‌توان از میلگردهای (S400 (AIII  استفاده کرد.

جوش مقاومتی تیرچه

مقایسه تیرچه صنعتی با تیرچه دستی

  1. از آنجایی که در روش تولید تیرچه به صورت سنتی و دستی از نیروی انسانی استفاده می‌شود امکان بروز خطای انسانی بسیار بالا و اجتناب ناپذیر است. در صورتی که در روش تولید تیرچه به صورت صنعتی به دلیل استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و مکانیزه بروز این خطاها به صفر می‌رسد.
  2. در تولید تیرچه سنتی از جوش قوس الکترونیک برای جوش دادن قطعات و اتصال آرماتورها به سطوح استفاده می‌شد به همین دلیل تیرچه تولید شده شکننده بود؛ اما این نقص در تیرچه صنعتی برطرف شده است چرا که در تولید تیرچه صنعتی از روش جوش نقطه‌ای استفاده می‌شود.

 

 

از طرفی سرعت تولید تیرچه نقطه جوش نسبت به تولید تیرچه دستی بسیار بیشتر است زیرا از دستگاه‌های مدرن و اتوماتیک به جای نیروی انسانی استفاده می‌شود.

امروزه استفاده از تیرچه نقطه جوش افزایش یافته است چرا که نسبت به تیرچه دستی ایمنی و کیفیت بالاتری دارد از طرفی مقرون به صرفه تر است.

 

استفاده از تیرچه نقطه جوش، رعایت استانداردهای لازم در ساخت سازه و استفاده از سایر مصالح با کیفیت به ایمنی ساختمان شما کمک زیادی می‌کند.
شما می‌توانید برای استعلام قیمت تیرچه صنعتی و سایر انواع تیرچه (بتنی، فلزی، تنیده، خرپایی) به صفحه قیمت تیرچه مراجعه کنید.


جمع‌بندی


در این مطلب سعی کردیم شما را با تیرچه نقطه جوش و تفاوت آن با تیرچه صنعتی آشنا کنیم امیدوارم این مطلب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد. در صورتی که سؤال یا نظری در این رابطه دارید از طریق بخش نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید.
 








   2.05K

مطالب بیش تر

قیمت تیرچه در رودهن و دماوند
قیمت تیرچه در رودهن و دماوند

خرید و قیمت تیرچه در رودهن، بومهن، گیلاوند و دماوند همانطور که می دانید،…

خرید تیرچه بلوک در لواسانات
خرید و قیمت تیرچه بلوک در پردیس، لواسان…

خرید تیرچه در پردیس، لواسانات، فشم، دیزین در دنیای ساختمان، یکی از مصالح بین…

تفاوت سقف دال بتنی و تیرچه بلوک
تفاوت سقف دال بتنی و تیرچه بلوک

تفاوت سقف دال بتنی و تیرچه بلوک سقف دال بتنی و تیرچه بلوک از جمله سازه های س…